WWF: Millions Across the Globe to “Go Dark” for Earth Hour on March 23

San Francisco leads national celebration as 2013’s U.S. Earth Hour City Capital

WASHINGTON, D.C., March 19, 2013 – This Saturday, front porches, businesses, town halls and iconic landmarks across America and around the world will go dark as non-essential lights are switched off for one hour in celebration of the world’s largest voluntary environmental action.

From New York City’s Empire State Building to the Las Vegas Strip, and from San Francisco’s leading hotels and restaurants to New Jersey Girl Scout Troop 24349, at 8:30 p.m. (local time) on Saturday, March 23 Earth Hour participants will raise awareness about the environmental impact we have on our planet.

“Earth Hour is an annual display of how our imagination can inspire and engage hundreds of millions to focus on the one thing that unites us – our planet,” said Keya Chatterjee, director of international climate policy for World Wildlife Fund (WWF). “In addition to raising global awareness, we are also transforming that excitement into local action to prepare our communities for the impacts of extreme weather and climate change.”

The impacts of climate change are already being felt by communities across America, especially when it comes to extreme weather like hurricanes, floods, droughts and heat waves. As a result, our local leaders have become our first responders to climate-driven events and are taking practical steps to prepare their communities and reduce their carbon footprint through better planning and improving infrastructure.

San Francisco is among our nation’s leading cities addressing climate change and is the 2013 U.S. Earth Hour City Capital. It was selected from a group of 29 U.S. cities participating in WWF’s Earth Hour City Challenge – an annual initiative recognizing cities preparing for increasingly extreme weather and promoting renewable energy.

“For years, San Francisco has gone dark in support of Earth Hour to remind our residents that environmental sustainability is critical to our city’s future,” said Melanie Nutter, director of the San Francisco Department of the Environment. “We are excited to be the U.S. Earth Hour Capital City and are proud of our city’s efforts to protect the planet. We will continue to further cut emissions from energy use, transportation and waste, while showing that it’s possible to have a growing, dynamic economy and lower our carbon footprint at the same time.”

San Francisco, along with fellow Earth Hour City Challengers Chicago and Cleveland, will receive WWF’s Earth Hour Climate Leaders Award and $30,000 to support their efforts to engage residents in local climate action.

NOTES TO THE EDITOR

About Earth Hour

Earth Hour is a global environmental initiative in partnership with WWF. Individuals, businesses, governments and communities are invited to turn out their lights for one hour on Saturday March 23, 2013 at 8:30 p.m. to show their support for environmentally sustainable action. Earth Hour began in one city in 2007 and by 2012 involved hundreds of millions of people in 152 countries across every continent.

WWF: Millones en todo el mundo "apagarán sus luces” por la hora del planeta el 23 de marzo

San Francisco lidera la celebración nacional de La Hora del Planeta 2013 en los Estados Unidos

WASHINGTON, D.C., 19 de marzo, 2013 – Este sábado, hogares, empresas, ayuntamientos y monumentos icónicos en los Estados Unidos y todo el mundo se oscurecerán al apagar las luces no esenciales durante una hora en celebración de la acción ambiental voluntaria más grande del mundo.

Entre los participantes en la Hora del Planeta están El Empire State Building de Nueva York, las Vegas Strip, los principales hoteles y restaurantes en San Francisco, la tropa 24349 de Girls Scout de New Jersey, creando consciencia sobre el impacto ambiental que tenemos en nuestro planeta, a las 20:30 (hora local) el sábado, 23 de marzo.

"La Hora del Planeta es un evento anual en el que participan cientos de millones para enfocarse en lo que nos une – nuestro planeta," dijo Keya Chatterjee, directora de política internacional del clima para World Wildlife Fund (WWF). "Además de crear conciencia mundial, también impulsamos la acción local para preparar a nuestras comunidades ante los impactos de condiciones ambientales extremas y el cambio climático".

Los impactos del cambio climático ya se están sintiendo por las comunidades en los Estados Unidos, especialmente cuando se trata de eventos climáticos extremos como huracanes, inundaciones, sequías y olas de calor. Como resultado, nuestros líderes locales han sido los primeros en responder y están tomando medidas prácticas para preparar a sus comunidades y reducir su huella de carbono a través de mejor planificación y desarrollo de infraestructura.

San Francisco se encuentra entre las principales ciudades de nuestro país que han tomado medidas para confrontar el cambio climático y es la Ciudad Capital Estadounidense de la Hora del Planeta 2013. Fue seleccionada de un grupo de 29 ciudades en este país que participaron en el Desafío de Ciudad o Earth Hour City Challenge – una iniciativa de WWF que reconoce a las ciudades que se están preparando para las condiciones climáticas cada vez más extremas y promoviendo energías renovables.

"Durante años, San Francisco se ha oscurecido en apoyo a La Hora del Planeta para recordar a nuestros residentes que la sostenibilidad ambiental es fundamental para el futuro de nuestra ciudad," dijo Melanie Nutter, Directora del Departamento de Medioambiente de San Francisco . "Estamos encantados de ser la Ciudad Capital Estadounidense de La Hora del Planeta 2013 y estamos orgullosos de nuestros esfuerzos para proteger la Tierra. Continuaremos reduciendo las emisiones de uso de energía, transporte y residuos, demostrando que es posible tener una economía creciente, dinámica y al mismo tiempo reducir nuestra huella de carbono".

En reconocimiento, San Francisco, junto con las ciudades de Chicago y Cleveland, recibirán un premio de WWF por US$30,000 para apoyar actividades que involucren a sus residentes en acciones locales ante el cambio climático.

NOTAS PARA EL EDITOR

Monumentos históricos, empresas y organizaciones que participan en los Estados Unidos:

Para medios: http://earthhour.org/page/media-centreFotos: http://www.earthhour.org/media-centre/imagesSe contara con video y B-Roll para uso de los medios de información sobre eventos a nivel mundial: http://www.earthhour.org/media-centre/videos

Sobre La Hora del Planeta

La Hora del Planeta es una iniciativa ambientalista a nivel mundial en asociación con WWF por medio de la cual invitamos a individuos, empresas, gobiernos, comunidades a que apaguen sus luces por una hora el sábado, 23 de marzo a las 8:30 pm hora local, para demostrar su apoyo por medidas sustentables. La Hora del Planeta inicio en una ciudad en el 2007, involucrando a millones de personas en 152 países a través de todos los continentes.

xShare Your Thoughts!

Just 10 minutes of your time can help improve our site! Answer a few quick questions and you can help us make worldwildlife.org better.