WWF: New Power Plant Rules will Help US Kick its Coal Habit

English | Espanol

World Wildlife Fund (WWF) issued the following statement from Lou Leonard, head of climate change programs, in response to the Obama Administration’s proposed power plant rules which will significantly reduce US greenhouse gas emissions:

“Our nation’s dirty electrical system is bad for our kids’ health, bad for the communities who live near coal and gas mines, and – as the leading source of carbon pollution in the US – bad for our future. The proposed rule for new fossil fuel power plants is a modest first step toward the ultimate goal of transitioning the US to 100% clean, renewable energy.

“The good news is that we don’t need to continue to build more massive, fossil fuel plants that belch carbon into our air and mercury into our water. Clean, renewable energy like solar and wind are now cost-competitive with new coal and even some natural gas plants. In many parts of America, rooftop solar panels can meet much of our electricity needs right now. Renewable electricity isn’t the future, it is the present.

“These new standards will help catalyze US efforts to kick our dirty coal habit and transition to this brighter, cleaner renewable energy future. Strong standards for both new and existing power plants are critical to meeting our international commitments to cut emissions by 2020. As next week’s International Panel on Climate Change (IPCC) report will confirm, we can no longer afford to hit the snooze button on reducing emissions. The time for action is now.”

Nuevas regulaciones para plantas de energía:
un fuerte golpe a la vieja costumbre de usar carbón en los Estados Unidos.

Washington, DC, 20 de septiembre, de 2013 -- World Wildlife Fund (WWF) emitió la siguiente declaración de Lou Leonard, Director del Programa de Cambio Climático, en respuesta a la propuesta de la Administración Obama para regular las plantas de energía que utilizan combustibles fósiles, reduciendo significativamente las emisiones de gases de efecto invernadero de los Estados Unidos:

"El sistema eléctrico de nuestra nación es la fuente principal de contaminación de carbono de los Estados Unidos: es malo para la salud de nuestros hijos, malo para las comunidades que viven cerca de las minas de carbón y gas, y es malo para nuestro futuro. La regulación propuesta para nuevas plantas de energía de combustibles fósiles es un primer paso hacia el objetivo final de tener un 100% de energía limpia y renovable en Estados Unidos”.

"La buena noticia es que no tenemos que seguir construyendo más plantas de combustibles fósiles que contaminan nuestro aire con carbono y nuestra agua con mercurio. Energía limpia y renovable como la solar y eólica, son competitivas en costo con el nuevo carbón y con algunas plantas de gas natural. En muchas partes de los Estados Unidos, se están utilizando paneles solares para cubrir la demanda de electricidad. La electricidad renovable ya no es parte del futuro, es el presente”.

"Estas nuevas normas ayudarán a catalizar los esfuerzos de los Estados Unidos para acabar con el viejo hábito de usar carbón sucio y hacer una transición a un futuro con energía más limpia y renovable. A fin de cumplir con nuestro compromiso internacional sobre la reducción de emisiones para 2020, es necesario establecer fuertes estándares para las centrales eléctricas ya establecidas y para las nuevas.

Como confirmará el reporte del Grupo Intergubernamental de Expertos sobre Cambio Climático (IPCC) la próxima semana, ya no podemos permitirnos atrasar la reducción de las emisiones; el momento de actuar es hoy."

xShare Your Thoughts!

Just 10 minutes of your time can help improve our site! Answer a few quick questions and you can help us make worldwildlife.org better.